Dette er Fanzone

Fanzone er et samlingspunkt og en møteplass hvor familier og supportere møtes 1,5 – 2 timer før kampene og bygger opp stemning og engasjement før kampene.

 

Fanzone ligger i ankomstområdet på stadion og det er tilrettelagt med mat og drikkekonsepter, fotballturneringer for barn, underholdning, aktiviteter og konkurranser, barnebursdager, musikk og - selvsagt besøk av spillere, klubbkjendiser og maskot. 

Fanzone er også et område hvor klubbens- og ligaens samarbeidspartnere gjennom ulike aktiviteter tilbyr sine produkter og tjenester til klubbenes supportere.

16 klubber kjører Fanzone på minimum 6 kamper i år.

Bakgrunnen

For å ta pulsen på publikum har Norsk Toppfotball har sammen med Sponsor Insight gjennomført to publikumsundersøkelser i mai 2016, høsten 2017 og  2018. Alle undersøkelsene viser tydelig at publikum ønsker en bedre totalopplevelse på kampdag.

Mer enn 2 x 45 minutter med fokus på underholdning, mat og drikketilbud, aktiviteter og konkurranser, høy grad av service og barnevennlighet og en mulighet til å bli bedre kjent med klubben og spillerne.

Fotballen og kampene er fortsatt viktigst, men gjennom dette tilbudet ønsker vi å forsterke og utvide totalopplevelsen for publikum – vi vil knytte sporten og publikum tettere sammen med et hovedfokus på barnefamilier og supportere.

Vi jobber nå kontinuerlig med utvikling av konseptet i samarbeid med NorgesExpo Event og våre sentrale partnere, Altibox, COOP og Synsam og ser frem til at alle 16 klubbene i Eliteserien tilbyr konseptet i år.

Vi har satt oss noen tøffe målsettinger for 2019:

Mål:

  • Gi familiene og supporterne en grunn til å komme tidligere og oftere på kamp
  • Økte tilskuertall og økte kampdags-inntekter
  • Bygge sterkere relasjoner til supportere og publikum med barn og familier i hovedfokus
  • Tilby nye kommersielle muligheter for klubb-partnere og sentrale samarbeidspartnere
  • Nytt i år er et økt fokus på ungdom, hvor det skal tilrettelegges for gaming med FIFA og eSerien i Fanzone
  • Fanzone+ er et utvidet Fanzone-konsept som vil forsterke noen av kampdagsarrangementene - Følg med på klubbenes hjemmesider.
  • Over 60% av publikum skal besøke Fanzone
  • Over 80% av publikum skal ha kjennskap til Fanzone

Velkommen til Fanzone!

 

 

 

Eliteserien, eSerien, Fanzone

 

Annonse fra Eliteserien: